Interwencja kryzysowa w biznesie

Interwencja kryzysowa w biznesie, czyli „działania naprawcze”, które możesz podjąć w swojej Firmie/Organizacji. Praca na infolinii dla firm w ramach konsultacji psychologicznych pokazała mi różne oblicza wydarzeń krytycznych, z jakimi zmagają się pracownicy. Zarówno w czasach spokojnych, jak i w trakcie pandemii. Interwencja kryzysowa w biznesie – przykład 1 Pamiętam rozmowę z mężczyzną w średnim … Dowiedz się więcej

Wsparcie psychologiczne dla pracowników

Czy jak się skończy pandemia będzie potrzebne wsparcie psychologiczne dla pracowników Firm? Jakich branż będzie to dotyczyło? Czy grozi im syndrom stresu pourazowego? Co mogą zrobić przedsiębiorstwa, by pomóc swoim ludziom? Takie pytania często słyszę od dziennikarzy, którzy w trakcie pandemii kontaktują ze mną się. Temat stał się medialny – to pokazuje zasięg zjawiska. Pytają … Dowiedz się więcej

Zarządzanie w czasach kryzysu

Każdy szef pewnie poczuł „na własnej skórze” jak ważne jest zarządzanie w czasach kryzysu. Niezależnie,  czy Ty i Twoi ludzie pracujecie teraz zdalnie czy też nie. Dobrze znane rozwiązania mogą nie być wystarczające. W tym tekście chcę się podzielić kilkoma przykładowymi pomysłami, które wprowadziły zaprzyjaźnione Firmy, by pracownicy mieli w tych trudnych czasach jak największe … Dowiedz się więcej

Budowanie autorytetu szefa w trudnych czasach

Budowanie autorytetu szefa – jak to robić w trudnych czasach epidemii koronowirusa? Pomyślałam sobie o tym temacie, gdy przeczytałam historię w internecie: osoba pracującą w małej firmie została poproszona o pracę w domu. Takie zalecenie dostała tylko ona jedna w całej firmie. Powód – jej Matka jest pielęgniarką.  Matka – pielęgniarka opisała to, bo bardzo przeżyła … Dowiedz się więcej

Pewność siebie w rozmowie z trudnym pracownikiem

Jak budować pewność siebie z rozmowie z trudnym pracownikiem? Jesteś nowym szefem, a może chcesz upewnić się, czy potrafisz być asertywny w trudnych rozmowach – jeśli tak to zapraszam do kilku rad na podstawie książki: Gill Hasson, Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi, PWN, 2017 Jak budować pewność siebie w rozmowie z trudnym pracownikiem – 5 … Dowiedz się więcej

Adaptacja pracownika – rola trenera wewnętrznego

Adaptacja pracownika to ważne zadanie, szczególnie w czasach tzw. rynku pracownika. Dzięki adaptacji zmniejsza się rotacja. Dlatego za ten proces coraz częściej odpowiedzialni są nie tylko pracownicy HR czy bezpośredni przełożeni, ale również trenerzy wewnętrzni. Pracując jako trener wewnętrzny w oczach nowo zatrudnionych jesteś reprezentantem Firmy. To od Twojej postawy zależy jaki przekaz o Firmie … Dowiedz się więcej

Przepis na szkolenie: coś nowego, coś ciekawego, coś praktycznego…

Coś nowego, coś ciekawego i coś praktycznego to prosty i skuteczny przepis na szkolenie. Wypracowała go jedna z grup w ramach prowadzonych przeze mnie warsztatów dla trenerów wewnętrznych. Przypomniałam sobie o tym przepisie uczestnicząc w pewnej konferencji. Słuchałam prezentacji z elementami dyskusji prawników i informatyków. Każda z tych osób była ekspertem w swojej dziedzinie i praktykiem. … Dowiedz się więcej

Praktyczne rady – jak pokonać opór na szkoleniu?

By pokonać opór na szkoleniu – kluczowe jest przyznanie, że taki opór istnieje – jak pisze Mel Silberman: Metody aktywizujące w szkoleniach (str. 281). Zwraca on uwagę, że takie sytuacje są częste. Ze swojej praktyki wyróżnia 2 typy uczestników i w żartobliwy sposób nazywa ich „więźniami” i „turystami”. WIĘŹNIOWIE TURYŚCI To uczestnicy, którzy przychodzą na … Dowiedz się więcej

Ocenianie pracowników produkcji

Ocenianie pracowników to proces, który pojawia się na różnych etapach kariery pracownika w Firmie. Począwszy od wyboru kandydata do pracy, poprzez cały okres zatrudnienia danej osoby. Podkreśla to wagę tego typu narzędzi zarządzania.  Przedsiębiorstwa wykorzystują wyniki oceny do: podejmowania decyzji personalnych (awanse, przeniesienia, zwolnienia), polityki szkoleniowo – rozwojowej, stosowania instrumentów motywacyjnych opartych o ocenę pracy … Dowiedz się więcej

Obsługa klienta – jak mówić „nie”?

Pamiętacie ostatnią historię? – obsługa klienta.  Dziś rozwiązanie, czyli  sposób: jak powiedzieć „nie” w sposób konstruktywny. Podejdź przyjaźnie i empatycznie (ze zrozumieniem) do klienta Już proste słowa: niestety, bardzo mi przykro, mam nadzieję, że… pozwalają znacznie zmniejszyć dystans pomiędzy tobą a klientem. Bardzo ważny jest także sposób w jaki mówisz do klienta. Jeżeli rzeczywiście musisz powiedzieć nie, to … Dowiedz się więcej