Obsługa klienta z niepełnosprawnością

Obsługa klienta z niepełnosprawnością

Obsługa klienta z niepełnosprawnością czy też szerzej ze szczególnymi potrzebami poruszałam już we wcześniejszym wpisie: https://edurozwiazania.pl/2024/09/28/obsluga-klienta-z-niepelnosprawnoscia-szczegolnymi-potrzebami/. Dziś chcę opisać kluczowe zasady kontaktu z klientem z niepełnosprawnością/ze szczególnymi potrzebami. Znajdziecie je w literaturze także po nazwą zasady savoir – vivre. Obsługa klienta z niepełnosprawnością – zasady savoir – vivre Traktuj osoby ze szczególnymi potrzebami/z niepełnosprawnością w … Dowiedz się więcej

Obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami

Obsługa klienta z niepełnosprawnością/szczególnymi potrzebami to coraz bardziej ważny temat. Z jednej strony to pozytywny efekt ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, który do takich działań obliguje publiczne podmioty: urzędy, instytucje kultury, nauki, itd. Tu link do ustawy: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001696. Od 28 czerwca 2025 roku również wejdą regulacje dotyczące dostępności w biznesie – to … Dowiedz się więcej

Informacja zwrotna – przydatne modele

Informacja zwrotna jest ważnym narzędziem w pracy szefa. Poniżej zebrałam 3 modele, które mogą być przydatne, gdy rozmawiasz z pracownikiem na temat wykonywania przez niego pracy. Dodatkowo – opisałam kwestię pochwał, czyli doceniania pracowników. Poświęcam temu zagadnieniu cały rozdział, bo to ta część informacji zwrotnej, która często „kuleje”. Warto więc, by szefowie częściej korzystali z … Dowiedz się więcej

Rozwój kompetencji pracowników – model 70/20/10

W obecnym świecie szybkość nauki jest szczególnie ważna. Z perspektywy pracodawcy jest to widocznerozwój kompetencji poprzez wzrost dbałości o  rozwój kompetencji pracowników. Nowe kompetencje pomagają pracownikom dostosowywać się  do zmieniających się warunków pracy i oczekiwań innych (np. klientów, petentów, współpracujących instytucji).

Zapraszam do przyjrzenia się modelowi, który ułatwia zarządzanie procesem doskonalenia umiejętności w firmie/organizacji.

Model 70 – 20 – 10 stworzyli w połowie lat 90-tych, na podstawie badań i doświadczeń, Morgana McCall, Roberta Eichinger i Michaela Lombardo. Szukali oni odpowiedzi na pytanie: jak dorośli uczą się efektywnie?

Dowiedz się więcej

Trener wewnętrzny czy trener zewnętrzny. Co wybrać?

Nawet przedsiębiorstwa, które mają świetnie funkcjonujące zespoły trenerów wewnętrznych czasami stają przed wyborem: trener wewnętrzny czy trener zewnętrzny? W praktyce takie decyzje firmy podejmują w nowych, czy też nietypowych sytuacjach. Na przykład: potrzeba przeszkolenia większej grupy pracowników niż zazwyczaj,. Czy też: organizacja szkoleń z tematyki, która nie jest domeną trenerów wewnętrznych. I właśnie pod takim … Dowiedz się więcej

Typowe błędy oceny

Każdy oceniający podlega w procesie oceny pewnym mechanizmom, które utrudniają mu obiektywną ocenę – czyli jest narażony na błędy oceny. Znajomość tych mechanizmów to pierwszy krok, do tego, by uniknąć błędów w procesie oceniania. Błędy oceny – zestaw mechanizmów najczęściej utrudniających ocenę Błąd hallo Jest to bardzo rozpowszechniony błąd w ocenie. Polega na tym, że … Dowiedz się więcej

Inteligentny emocjonalnie menedżer

inteligentny emocjonalnie menedżer

Inteligentny emocjonalnie menedżer to tytuł książki, którą polecam autorstwa: D. Caruso i P. Saloveya. Gdy zostałam zapytana o trendy w zarządzaniu na 2023 rok to właśnie o niej sobie pomyślałam. Bo mimo, iż inteligencja emocjonalna nie jest terminem nowym, gdyż początek tej idei to lata 90-te XX wieku, to jednak dalej jest mało wykorzystywana, szczególnie … Dowiedz się więcej

Rynek pracy – jak zmienia się?

Współpracuję z wieloma firmami, co powoduje, że śledzę na bieżąco rynek pracy. Często w ramach szkoleń czy doradztwa rozmawiam z kierownikami różnych szczebli, trenerami wewnętrznymi czy pracownikami działów HR. Ich obraz współczesnego pracownika bywa różny. Na pewno tym co jest wspólne to obserwacja jak zmienia się rynek pracy, jacy ludzi na niego trafiają. Za tym … Dowiedz się więcej

Współpraca międzydziałowa

Współpraca międzydziałowa to ważny element skutecznego działania Firmy. Ostatnio przyglądam się często relacjom kierowników liniowych i pracowników działu personalnego. Dziś kilka wskazówek dotyczących tego – jak reagować, gdy pracownicy działu personalnego proszą Ciebie – jako kierownika liniowego – o opinię. Współpraca międzydziałowa – jak wyrażać swoją opinię? Zadbaj o to, by traktować to jako wysoki … Dowiedz się więcej

Ocena pracy a młode pokolenia

Ocena pracy a młode pokolenia – jak to wygląda z perspektywy szefów? Często w firmach, gdzie funkcjonują różnego typu formalne systemy ocen pada to pytanie, ale nie tylko – bo przecież ocena pracy jest zawsze ważnym elementem w zarządzaniu. Pytanie pada, bo szefowie widzą różnicę w podejściu do przyjmowania chociażby tzw. informacji zwrotnej – w … Dowiedz się więcej