Kluczowe wskaźniki efektywności – KPI

Ostatnio przysłuchiwałam się rozmowie nowego szefa działu logistyki z pracownikami działu sprzedaży. Szef logistyki przedstawiał współpracującemu z nim działowi zmiany, które chce wprowadzić. W jego prezentacji padło: będziemy w logistyce pracować w oparciu o KPI. Ponieważ w tej firmie była to nowość pracownicy sprzedaży zaczęli pytać o co chodzi. Dziś zapraszam więc do odpowiedzi na to pytanie! Kluczowe … Dowiedz się więcej

Zrównoważona karta wyników

Prowadząc szkolenia dla menedżerów, dotyczące oceny pracy, często zauważam jak bardzo ważne jest poukładanie różnych teorii zarządzania stosowanych w organizacjach. Zarówno tych, związanych z samą oceną pracy jak i tematów pokrewnych. W sytuacji, gdy w literaturze jest polecanych wiele modeli i rozwiązań dotyczących oceny pracy i jednocześnie firmy w praktyce stosują różnorodną metodologię jest to … Dowiedz się więcej

Zasady planowania czasu

Koniec wakacji i przede mną ponownie lista spraw do załatwienia, na dodatek myślami jestem już w nowym roku szkolnym mojego dziecka, czyli odwieczne pytanie; jak połączyć pracę i życie domowe. Z jednej strony lubię to! Dużo się dzieje i trzeba równocześnie pracować nad różnymi projektami! To mój żywioł. Z drugiej strony wymaga samodyscypliny i planowania. … Dowiedz się więcej

Stawianie oczekiwań i wymagań podwładnym

Stawianie oczekiwań i wymagań podwładnym oraz ustalanie zasad współpracy z pracownikami to kluczowy element skutecznego zarządzania. Dzięki niemu pracownicy wiedzą jakie oczekiwania ma szef. Wydaje się to proste i oczywiste, jednak praktyka pokazuje, że w opinii pracowników ich szefowie nie precyzują swoich oczekiwań i zasad współpracy. Jak to wpływa na wspólną pracę? Z perspektywy pracownika … Dowiedz się więcej

Wzrost efektywności pracowników

Dlaczego tak wiele działań rozwojowych, a w szczególności szkoleń nie przynosi rezultatów? Co w praktyce wpływa na wzrost efektywności pracowników? Jak zaplanować działania rozwojowe, których rezultaty będą widoczne? Poniżej jeden z modeli (Human Performance Improvement), który można wykorzystać w planowaniu działań związanych w podnoszeniem efektywności pracowników w organizacji. Wzrost efektywności pracowników – podstawowe założenia HPI … Dowiedz się więcej